El tipus d'arxiu proporcionat no és una imatge vàlida
S'ha produït un error en la pujada de l'arxiu
{{errors.track.message}}
Cap usuari trobat {{searched.users.length}} usuaris trobats
Anterior
Següent
{{currentImage.author}}
La informació de la cimera s'ha guardat amb èxit
La informació proporcionada no és vàlida
Ha de revisar les dades :
  • El nom no és vàlid
    Sense definir
  • La serra / massís no és vàlid
    {{mountain.location}}
  • L'altitud no és vàlida
  • La zona UTM especificada per la posició no és vàlida
    {{position}}
  • La coordenada UTM "X" especificada per la posició no és vàlida
    {{position}}
  • La coordenada UTM "I" especificada per la posició no és vàlida
    {{position}}
  • La prominència no és vàlida
    {{mountain.prominence}}
  • La categoria no és vàlida
    {{mountain.category}}
Seleccioneu el fitxer de track pujar GPX, CompeGPS®, OziExplorer
Els arxius GPX són el format més habitual i adequat per compartir les teves rutes
  • IGN España MTN50 (E = 1 : 50000)
    Carreña (16-5)
    Descarregar 29,4 MB
    La descàrrega es proporciona des d'un servidor extern
Voleu procedir amb l'eliminació de la imatge?
El comentari serà eliminat definitivament
Voleu procedir amb l'eliminació de l'comentari?
La cimera serà eliminada definitivament
Voleu procedir amb l'eliminació?
Voleu procedir amb l'eliminació de el document?
La cimera ha estat eliminada amb èxit
El comentari s'ha guardat amb èxit
Ascensions registrades : {{climbed_climbs.length}}
  • Eliminar

No tens ascensions registrades

Vols registrar el teu historial d'ascensions?

Crea un compte ara o accedeix

S'han guardat les ascensions
Publicacions {{authorInfo.stats.publications}}
Cims {{authorInfo.stats.mountains}}
Tracks {{authorInfo.stats.tracks}}
Comentaris {{authorInfo.stats.posts}}
Imatges {{authorInfo.stats.images}}
Visites {{authorInfo.stats.hits}}
Últimes Imatges pujades
Descarregar la Llista
Cim Altitud Data
{{mountain.name.split('/')[0]}} {{mountain.altitude}}
{{mountain.modificationDate|date}}
Creat
Modificat
Què puc fer aquí?
  • Pots editar la informació de la cimera, tant la ressenya descriptiva com la informació proporcionada
    Usa la barra d'eines proporcionada per a tal fi
  • Pots donar d'alta una nova cimera que encara no estava inclosa en Mendikat. Utilitza el botó de la barra d'eines per a tal fi
    Nova
  • Pots aportar noves imatges interessants. Busca a la pàgina el botó de pujar imatges
    Pujar Imatges
  • Pots pujar teus tracks i compartir-los amb altres usuaris. Utilitza el botó de pujar track, que trobaràs a la pàgina, amb aquest objectiu
    Pujar Track
Document Mida Modificat
{{document.name}} {{document.size|filesize}} {{document.modified|date}}

S'ha produït un error en la pujada de el document

El fitxer no té un format vàlid (PDF)

Parijorcau

1381 m
Afegir als meus ascensions Compartir Copiar enllaç S'ha copiat l'enllaç al porta-retalls
Pot desplaçar la cimera al mapa per redefinir la seva posició
{{summit.name|name}} ({{summit.altitude|altitude}})
{{summit.name|name}} ({{summit.altitude|altitude}})
{{summit.position}}
Veure cim
Ha de proporcionar un nom
L'altitud proporcionada no és vàlida
La posició proporcionada no és vàlida. Ex: 30 500000 4750000
Sortida de el Sol
07:53
Posta de Sol
20:41
Durada del dia
12:47
Fase Lunar
Orto 05:40
Ocas 19:53
  • Carreña (16-5) (56)
La prominència proporcionada no és vàlida
La categoria proporcionada no és vàlida. Ex: 1, 1+, 1-, 2, 3
Inclogui tots els territoris als quals pertany la muntanya
Seleccionar el Territori
Afegir a la llista
Territoris seleccionats
  • {{region.name}}
Incloeu tots els catàlegs a què pertany la muntanya
Seleccionar el Catàleg
Afegir a la llista
Catàlegs seleccionats
  • {{catalog.name}}
No se n'ha seleccionat cap
Coneixes està muntanya? Pots col·laborar en Mendikat realitzant la ressenya d'aquesta cimera
Crea un compte ara o accedeix
Creat
01-01-2001
Modificat
13-06-2020
26 ascensions
Si us plau, tingueu en compte que copiar el contingut daquest lloc sense permís és una infracció de drets dautor, desmereix lesforç dels seus creadors i pot posa en risc la continuïtat del lloc. Gràcies per respectar la feina de tots!

Enhorabona! Donem sentit a aquesta informació...

Completa la ressenya amb informació útil i contrastada perquè altres usuaris puguin trobar una referència valuosa i interessant. Fes servir el format adequat, vigila l'ortografia i posa atenció a la qualitat. Els cims sense informació podran ser eliminats pels administradors.

Sonoro nombre para la máxima cumbre del submacizo de Agero, dentro de los Picos de Europa (macizo de Andara). Se trata de un conjunto calizo elevado sobre un domo en el que se reparten tres cimas: Alto de la Cuesta (1332 m), Cuetu la Jontaniella o Agerino (1351 m) y Parijorcau (1381 m) distribuidas en un imaginario y deforme triángulo entorno a una hoyada herbosa (1296 m). Más desligada y separada del conjunto citado por el valle suspendido de Agero, encontramos la curiosa cumbre del Cuetu Agero (1022 m), en cuyos vertiginosos abismos encuentran emociones los escaladores. Todo este bloque montañoso se eleva sobre la orilla izquierda del desfiladero de la Hermida, abierto por el río Deba, que describiendo una gran curva que lo abraza en su extremo oriental.

Las peñas de Agero se hallan unidas al resto de los picos de Europa por el collado Pela (987 m), un paso clásico en las travesías del macizo oriental, concretamente en el itinerario que une Cabañes (600 m) con Bejes (527 m).

Cabañes (609 m) es un pueblecito elevado sobre sobre el valle de Cillorigo (Liébana). Desde aquí parte el marcado camino al collado Pelea (987 m) antes de descender a Bejes (527 m). El macizo de Agero se eleva al NE Una fuerte pendiente herbosa alcanza el collado (1296 m) entre el Alto de la Cuesta (1332 m) y el Cuetu la Jontaniella o Agerino (1351 m). Cualquiera de las dos cimas se gana sin problemas pero si decidimos ir a Parijorcau (1381 m) no nos desviaremos y seguiremos por la hoyada para situarnos al pie de pico. Luego unos "jitos" nos indicarán la mejor ruta para avanzar por el lapiaz que corona la montaña hasta la cumbre (1381 m). Desde Bejes (527 m) la ruta cruza el río Corvera y por los invernales de Panizales llega al mítico collado Pelea (987 m), donde enlazamos con el camino anterior para alcanzar la cumbre.

Desde Allende (300 m) también se llega por pista al collado Pelea (987 m) si bien la ruta es más larga pero permite admirar el escultural pináculo del Cuetu Agero (1022 m) al que se puede ascender en el regreso por la vertiente opuesta. Otra posibilidad desde Allende (300 m) es acometer la subida de la Canal de Agero, que dejando a la derecha el Cuetu Agero (1022 m), sale a la marcada brecha (911 m) que da paso al valle de Agero. Desde la brecha (911 m) se podría subir, por terreno escabroso aunque técnicamente sencillo, a la cima del Cuetu Agero. Por la izquierda se atraviesan en diagonal campas y nos introducimos en el vallejo que avanza hacia el centro de la meseta superior de Agero, saliendo entre La Jontaniella (1351 m) y Parijorcau (1381 m).

Accesos: Cabañes (2h); Allende (3h).

Catàlegs
Tracks
No hi ha cap track
Comentaris ({{posts.length}})
Cap comentari. Registra't o accedeix per afegir un nou comentari