El tipus d'arxiu proporcionat no és una imatge vàlida
S'ha produït un error en la pujada de l'arxiu
{{errors.track.message}}
Cap usuari trobat {{searched.users.length}} usuaris trobats
Anterior
Següent
{{currentImage.author}}
La informació de la cimera s'ha guardat amb èxit
La informació proporcionada no és vàlida
Ha de revisar les dades :
  • El nom no és vàlid
    Sense definir
  • La serra / massís no és vàlid
    {{mountain.location}}
  • L'altitud no és vàlida
  • La zona UTM especificada per la posició no és vàlida
    {{position}}
  • La coordenada UTM "X" especificada per la posició no és vàlida
    {{position}}
  • La coordenada UTM "I" especificada per la posició no és vàlida
    {{position}}
  • La prominència no és vàlida
    {{mountain.prominence}}
  • La categoria no és vàlida
    {{mountain.category}}
Seleccioneu el fitxer de track pujar GPX, CompeGPS®, OziExplorer
Els arxius GPX són el format més habitual i adequat per compartir les teves rutes
  • IGN España MTN50 (E = 1 : 50000)
    Morella (30-21)
    Descarregar 28,5 MB
    La descàrrega es proporciona des d'un servidor extern
Voleu procedir amb l'eliminació de la imatge?
El comentari serà eliminat definitivament
Voleu procedir amb l'eliminació de l'comentari?
La cimera serà eliminada definitivament
Voleu procedir amb l'eliminació?
Voleu procedir amb l'eliminació de el document?
La cimera ha estat eliminada amb èxit
El comentari s'ha guardat amb èxit
Ascensions registrades : {{climbed_climbs.length}}
  • Eliminar

No tens ascensions registrades

Vols registrar el teu historial d'ascensions?

Crea un compte ara o accedeix

S'han guardat les ascensions
Publicacions {{authorInfo.stats.publications}}
Cims {{authorInfo.stats.mountains}}
Tracks {{authorInfo.stats.tracks}}
Comentaris {{authorInfo.stats.posts}}
Imatges {{authorInfo.stats.images}}
Visites {{authorInfo.stats.hits}}
Últimes Imatges pujades
Descarregar la Llista
Cim Altitud Data
{{mountain.name.split('/')[0]}} {{mountain.altitude}}
{{mountain.modificationDate|date}}
Creat
Modificat
Què puc fer aquí?
  • Pots editar la informació de la cimera, tant la ressenya descriptiva com la informació proporcionada
    Usa la barra d'eines proporcionada per a tal fi
  • Pots donar d'alta una nova cimera que encara no estava inclosa en Mendikat. Utilitza el botó de la barra d'eines per a tal fi
    Nova
  • Pots aportar noves imatges interessants. Busca a la pàgina el botó de pujar imatges
    Pujar Imatges
  • Pots pujar teus tracks i compartir-los amb altres usuaris. Utilitza el botó de pujar track, que trobaràs a la pàgina, amb aquest objectiu
    Pujar Track
Document Mida Modificat
{{document.name}} {{document.size|filesize}} {{document.modified|date}}

S'ha produït un error en la pujada de el document

El fitxer no té un format vàlid (PDF)

Fusters

1295 m
Afegir als meus ascensions Compartir Copiar enllaç S'ha copiat l'enllaç al porta-retalls
Pot desplaçar la cimera al mapa per redefinir la seva posició
{{summit.name|name}} ({{summit.altitude|altitude}})
{{summit.name|name}} ({{summit.altitude|altitude}})
{{summit.position}}
Veure cim
Ha de proporcionar un nom
L'altitud proporcionada no és vàlida
La posició proporcionada no és vàlida. Ex: 30 500000 4750000
Sortida de el Sol
07:22
Posta de Sol
18:05
Durada del dia
10:42
Lluna plena (100 %)
Orto 17:56
Ocas 09:02
  • Morella (30-21) (545)
La prominència proporcionada no és vàlida
La categoria proporcionada no és vàlida. Ex: 1, 1+, 1-, 2, 3
Inclogui tots els territoris als quals pertany la muntanya
Seleccionar el Territori
Afegir a la llista
Territoris seleccionats
  • {{region.name}}
Incloeu tots els catàlegs a què pertany la muntanya
Seleccionar el Catàleg
Afegir a la llista
Catàlegs seleccionats
  • {{catalog.name}}
No se n'ha seleccionat cap
Coneixes està muntanya? Pots col·laborar en Mendikat realitzant la ressenya d'aquesta cimera
Crea un compte ara o accedeix
Creat
01-02-2017
Modificat
03-04-2018
1 ascensió
Si us plau, tingueu en compte que copiar el contingut daquest lloc sense permís és una infracció de drets dautor, desmereix lesforç dels seus creadors i pot posa en risc la continuïtat del lloc. Gràcies per respectar la feina de tots!

Enhorabona! Donem sentit a aquesta informació...

Completa la ressenya amb informació útil i contrastada perquè altres usuaris puguin trobar una referència valuosa i interessant. Fes servir el format adequat, vigila l'ortografia i posa atenció a la qualitat. Els cims sense informació podran ser eliminats pels administradors.

Las máximas alturas del término municipal de Morella se registran en la moleta de Fusters (1295 m), coronada por un vértice geodésico que el IGN denomina como Fustés, y llamada El Moletó en la cartografía del ICV; se integra dentro de una alineación montañosa conocida como Serra de la Vallivana, en referencia al popular santuario de la Virgen de Vallivana, patrona de Morella, que se ubica en su extremo más oriental. La sierra se enmarca en un vastísimo territorio, prácticamente inhabitado en la actualidad, que se extiende a caballo de las comarcas de Els Ports y Alt Maestrat entre las preciosas localidades de Morella, Catí, Benassal y Ares del Maestrat.

Fusters es una montaña extensa y de perfiles poco llamativos, casi imperceptible salvo desde las cotas de similar altitud que la rodean a cierta distancia: Regatxol (1259 m), Tossal Gros (1255 m), Alt de la Nevera (1286 m),... A grandes rasgos adopta una estructura de muela o mola, una amplísima superficie amesetada, con varias cotas casi gemelas, defendida en todo su perímetro por una sencilla barrera rocosa que, reforzada por una vetusta y débil alambrada, parece actuar aún como eficaz cierre ganadero. Salvo en el breve repecho final, presenta laderas de pendientes moderadas, surcadas por vaguadas y barrancos intermitentes que, en su vertiente septentrional, alimentan las fuentes que alumbran al río Bergantes, el único curso de agua de la Comunidad Valenciana que tributa al Ebro.

Grandes manchas forestales, compuestas en su mayor parte de encinas, quejigos y sabinas, tapizan las vaguadas y las laderas de umbría de la montaña, sirviendo de contrapunto a los extensos pastizales que mantienen aún una cabaña ganadera (ovejas y cabras, vacas y yeguas) de cierta entidad, articulada a partir de los numerosos masos diseminados por su amplia superficie; la comarca de Els Ports, como sus vecinas del Alt Maestrat, el Matarranya y el Maestrazgo turolense, produce sabrosos y reputados quesos artesanos.

Paisaje sobrio y sereno, donde ancestrales muros de piedra seca, obra del sabio trabajo de los antiguos habitantes de los masos, dibujan un lienzo delicioso adaptándose a los pliegues del terreno y siguiendo fielmente las curvas de nivel.

Desde la Vega dels Llivis

La Vega dels Llivis se extiende al S de Morella, al pie de las montañas de Fusters (1295 m) y Moixacre (1275 m), en una llana terraza surcada por el barranco de Torre Segura y salpicada de masías que se distribuyen para su aprovechamiento agrícola, forestal y ganadero las 2800 ha de terreno de la planicie. Hasta 22 masos de sólidos muros puntean la vega y las laderas de los montes que se prolongan al oeste, formando la Dena dels Llivis, una de las doce denas (agrupaciones de masías, con recia raigambre histórica) que componen el término de Morella; la Dena dels Llivis, que cuenta incluso con capital en el fortificado Mas de Torre Querol (s.XV-XVI), linda con las de Coll i Moll, Muixacre y la Vespa, y con los términos de Castellfort, Cinctorres y Ares del Maestrat.

En el km 53 de la carretera N-232 (Morella-Port de Querol) se inicia una pista asfaltada, señalizada como Camí de la Vega dels Llivis, que enlaza a través del valle con la CV-12 (Morella-Ares); recorridos 3,8 km, frente a una baliza del Camino de Santiago (Castellón-Bajo Aragonés) arranca una pista que un panel de madera identifica como la Colada de Muixacre (987 m), una de las 37 vías pecuarias (cañadas, cordeles, coladas y veredas o assagadors) catalogadas en el término de Morella.

La pista llanea hasta las inmediaciones del Mas de Moia (0,10), donde los perros se alborotan al detectar nuestra presencia, y continúa en ascenso, con firme pedregoso no apto para vehículos convencionales, dejando las construcciones a la derecha. Ascendemos por un contrafuerte de la montaña, a la vista del Moixacre (1275 m), del que nos separa una hermosa y profunda vaguada arbolada. Sin demasiadas fatigas llegamos al lomo de la sierra (0,45), bajo un doble mogote rocoso (1264 m) que acoge, abierto a todos los vientos, el Mas de Moixacre, la masía más elevada del término de Morella.

Poco más adelante, desde la encrucijada de pistas del collado inmediato (0,55), damos vista (E-SE) a la cota doble del Fusters (1295 m), que se presenta como una plataforma herbosa con un discreto anillo de roca en su tramo superior. Dejamos atrás por la loma una pequeña balsa de agua y ascendemos sin sendero la rampa final, para introducirnos por un pasillo entre las dos cotas, que salva la alambrada y nos sitúa en la amplia meseta cimera. Un pequeño pinar señala el punto más elevado de la moleta; nos dirigimos hacia él por terreno herboso. Un casi anecdótico penacho calizo fuertemente karstificado, que sustenta la señal geodésica, remata la cumbre de Fusters (1295 m) y rompe la uniformidad de la planicie cimera.

Acceso: Camí de la Vega dels Llivis, km 3,8 (1h 10min)

Catàlegs
Tracks
No hi ha cap track
Comentaris ({{posts.length}})
Cap comentari. Registra't o accedeix per afegir un nou comentari